Kant: AA XV, Reflexionen zur Anthropologie. , Seite 059 |
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01 | est, qvod occupata aliis activitate mentis multae externorum sensationes | |||||||
02 | fere evanescunt, e. g. dolor. | |||||||
03 | Attentio vero est vel arbitraria vel invita*; priorem extendere, | |||||||
04 | posteriorem coercere interest. itidem abstractio. | |||||||
05 | Stoici praecipiunt abstractionis arbitrariae vim ad omnia mala | |||||||
06 | vitae abolenda. Attendere ad bona sola vitae abstrahendo a malis | |||||||
07 | felix sum. | |||||||
08 | hypochondriaci habent attentionem vel ad phaenomena mentis | |||||||
09 | vel corporis invitam. abstrahere a corpore conducit sanitati. | |||||||
10 | distractae mentes laborant invita abstractione. | |||||||
11 | (s Vom Angewohnten abstrahiren ist schweer — auch von dem, was | |||||||
12 | Reitz bey sich führt. Von der Beleidigung. ) | |||||||
13 | attentio prolongata fatigat. etiam sensus, qvando ad minima | |||||||
14 | attendimus per visum aut auditum. Abstractio ab omni sensu interno | |||||||
15 | et externo restaurat (s Schlaf ). Ab aliqvibus vero, ubi ad qvaedam | |||||||
16 | eo fortius attendimus, fatigat, ut si alicuius sermonem auribus hausuri | |||||||
17 | conamur abstrahere ab interpellantibus variis. | |||||||
18 | Abstractio mathematica est facilior, metaphysica difficilis. | |||||||
19 | Metaphysica auget facultatem abstrahendi. Aesthetica minuit. | |||||||
20 | Attentio ad minores perceptiones supponit abstractionem, ad | |||||||
21 | majores tantum valens non supponit. | |||||||
(s | ||||||||
22 | * Unwillkührliche Aufmerksamkeit auf etwas wiedriges (stimmen | |||||||
23 | der instrumente, Geschrey der Straße, oftere Wiederholung, ein | |||||||
24 | fehlender Knopf oder Fleck oder Loch), auf das Lächerliche in | |||||||
25 | ehrbarer Versammlung. (s Tyrinthier. ) | |||||||
26 | (s Viele werden unglüklich, daß sie nicht abstrahiren können. ) | |||||||
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