Kant: AA XVII, Reflexionen zur Metaphysik. , Seite 589 |
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01 | (s Voluntas non potest cogi, sed arbitrium; hoc autem non simpliciter, | ||||||
02 | sed secundum qvid ) | ||||||
4547. ξ—ρ1? (λ?) M 276. Neben und zwischen M § 709 und 710: |
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04 | libertas itaqve est vel arbitrii vel potestatis. libertas arbitrii est | ||||||
05 | interna et propria per se talis. libertas potestatis est externe talis | ||||||
06 | libertas arbitrii est practica vel transsce vel transscendentalis prior | ||||||
07 | est independentia a stimulis, posterior ab omni necessitatione externa. | ||||||
08 | actus arbitrii simpliciter spontanei sunt originarii, secundum qvid sunt | ||||||
09 | derivativi. Necessitatio arbitrii est vel per stimulos et est pathologica, | ||||||
10 | vel per motiva et est practica. | ||||||
11 | Spontaneitas arbitrii simpliciter talis in ente originario est necessitas | ||||||
12 | actuum arbitrii independens ab omni externo, ergo est libertas. | ||||||
4548. ξ—ρ1? (λ?) M 276. Neben und unter M § 710: |
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14 | Die Freyheit ist zwiefach: entweder der Willkühr oder der gewalt | ||||||
15 | Die erste ist innerlich, die zweyte ist blos äußerlich. | ||||||
16 | Die Freyheit der Willkühr (g arbitrium liberum ) ist independentia | ||||||
17 | a stimulis und heißt practische Freyheit. Dagegen steht das arbitrium | ||||||
18 | brutum necessitatum a stimulis. (Das arbitrium liberum ist entweder | ||||||
19 | hat entweder spontaneitatem practicam oder transscendentalem.) | ||||||
20 | Die necessitatio arbitrii bruti ist pathologisch, des arbitrii liberi ist | ||||||
21 | intellectual practisch. Jenes causa impulsivae sind stimuli, dieses motiva. | ||||||
22 | Die actus arbitrii liberi sind entweder originarii oder derivativi; | ||||||
23 | ienes ist die transscendentale, dieses die blos practische Freyheit | ||||||
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