Kant: AA XVI, L §. 402-405. IX 134-135. §. 90. ... , Seite 767 |
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01 | Philetas hisce argutiis exilis factus et tenuis, ut, ne vento abriperetur, | ||||||
02 | cogeretur plumbeos globulos subiicere. | ||||||
03 | 2. Electra. (Agamemnonis filia Orestrem fratrem adstantem non | ||||||
04 | agnovit.) | ||||||
05 | 3. Obvelatus. Nosti tuum patrem? Ita. At si obvelatum prope | ||||||
06 | te statuam? Nostin hunc? Minime. At ille ipse est pater tuus; ergo | ||||||
07 | nosti et simul non nosti. | ||||||
08 | 4. Acervus. (Sorites). Somnium hoc est probabile, cur non etiam | ||||||
09 | (g valde ) verosimile? cur non adeo, ut difficulter a vero internoscatur? | ||||||
10 | postremo: ut nihil hoc et illud intercedat? | ||||||
11 | Num vnum granum facit acervum. Num duo, num tria? ergo | ||||||
12 | qvod tandem acervus fiat, unicum granum efficit. | ||||||
13 | 5. Cornutus. Atqvi cornua non perdidisti, ergo habes. | ||||||
14 | 6. Calvus. a qvoto pilo amisso incipit qvispiam calvus censeri? | ||||||
15 | Si qvid movetur, aut movetur in loco, in qvo est, aut in qvo non est. | ||||||
16 | Das sophisma aceruus findet immer statt, wo wir durch die bloße | ||||||
17 | Größe einen specifischen Unterschied machen wollen. Es muß ein Punctum | ||||||
18 | flexus contrarii in dem Fortschritte seyn, da die eine Richtung aufhört | ||||||
19 | und die Andere Anfängt. So kan der Geitz nicht durch gar zu Große | ||||||
20 | Sparsamkeit etc. etc. erklärt werden. Reich und Arm unterscheiden sich dadurch, | ||||||
21 | daß jenes die Wohlhabenheit übersteigt oder mehr hat, als er bedarf | ||||||
22 | dieses, aber unter ihr ist. | ||||||
23 | Summum ius summa iniuria -- gegen die schaale Principien der | ||||||
24 | Billigkeit -- oder das princip: was den meisten Nützlich ist, dem, was | ||||||
25 | Recht ist, vorzuziehen. | ||||||
26 | Fiat iustitia, pereat mundus | -- sie wird dabey nicht untergehen. | |||||
27 | gar zu gütig seyn (nicht gar zu klug.) | ||||||
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